poniedziałek, 9 lutego 2015

Podróże

#1 Chorwacja

Podróżować zaczęłam już jako mała dziewczynka. Jednak teraz mam zamiar zobaczyć wszystkie najciekawsze i najpiękniejsze miejsca na świecie. Zaczynając od Brazylii, przez Egipt aż to Tajlandii. Początkowo były to niedalekie wyprawy jak wyjazd do Radomia, czy Kempten (Niemcy) do rodziny. Jednak po czasie zaczęły się wyjazdy na wakacje. Na początku wyjeżdżaliśmy do Włoch, jednak pierwsze które pamiętam były w Chorwacji na wyspie Brač.





Każde kolejne wakacje spędzałam w Chorwacji i spędzam nadal. Zakochałam się jednak w mieście oddalonym o kilka kilometrów od Splitu - Trogirze. Znajduje się ono na liście UNESCO i może nie wyróżnia się niczym specjalnym (oprócz ciekawego położenia), ale jednak pokochałam to miasto chyba bardziej niż swoje rodzinne.

Trogir to mała miejscowość położona na małej wysepce pomiędzy lądem a wyspą Čiovo

Jednak czym byłaby podróż do Chorwacji bez zahaczenia o Split. Jest to jedno z największych miast w Chorwacji, główne w regionie Dalmacji. Zawsze gdy jesteśmy w okolicy jeździmy tam w dzień gdy jest gorsza pogoda, na spacer, zakupy, najlepszą pizzę jaką jadłam w życiu. Oto kilka zdjęć :




Kolejnym przepięknym miejscem jest lazurowa laguna. Po prostu nie mogłam oderwać wzroku od koloru wody w tym miejscu. Wybraliśmy się tam motorówką, bo chcieliśmy sprawdzić czy wygląda tak pięknie jak na zdjęciach, i powiem wam, że wygląda na żywo o wiele lepiej :) 



Innym Ciekawym miejscem , które odwiedziłam w Chorwacji w 2013 roku jest Omiš i niedaleko położona plaża "Punta Rata" okrzyknięta najatrakcyjniejszą ze względu na wielki kamień z drzewami położony w wodzie. Jest to małe miasteczko położone między wysokimi górami. Piękne w Chorwacji jest zróżnicowanie terenu, zaraz obok mega wysokich gór, mamy morze. 





Chorwacja jest krajem idealnym na wakacje dla Polaków. Pogoda gwarantowana, czysta, ciepła woda i przystępne ceny. może dlatego podczas urlopu słychać tu więcej polskiego niż chorwackiego języka? ;)
Wszystkie zdjęcia były wykonywane albo przeze mnie, albo przez członków mojej rodziny.

2 komentarze:

  1. Aż bym teraz pojechała tam :( A za oknem pada śnieg... </3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spokojnie, w tym roku dla odmiany też jedziemy ;D

      Usuń