środa, 7 stycznia 2015

Fotografia

#2 Obróbka zdjęć


Nie jest to według mnie nic złego, ani nie jest to żaden przekręt, jeśli poddamy nasze zdjęcie obróbce zanim je gdzieś umieścimy lub wyślemy. Wiadomo że z niczym nie można przesadzać. Dużo osób robi to nieumiejętnie czego efektem może być np. maska zamiast twarzy z normalnymi rysami.

Do obróbki zdjęć używam kilku programów, w każdym robię co innego. są to:

  • Picasa 3
  • Adobe Photoshop CS
  • PhotoScape

Jako przykładowe zdjęcie wybrałam swoje, żeby nikt nie miał do mnie wyrzutów że opublikowałam jakieś brzydkie zdjęcie :) Zaczynamy:




Pierwsze co robię, to otwieram wybrane zdjęcie w programie Picasa 3. Retuszuję drobne krostki, osypany tusz czy inne niewielkie "skazy"



Następnie zapisuję zdjęcie i otwieram w Adobe Photoshop CS. Tworzę nową warstwę wciskając crtl + J


Następnie otwieram "krzywe" znajdujące się na dole w bocznym pasku po prawej. i z linii układam literę S. Zatwierdzamy "ok" i wciskamy ctrl + I. Klikamy pędzel, zmieniamy jego rozmiar i malujemy tęczówkę. Jeśli zmiana wydaje się wam nienaturalna zmniejszcie krycie. Po tym etapie zapisujemy zdjęcie, zamykamy je i włączamy to, które zapisaliśmy.




Kolejnym etapem jest wygładzenie skóry. Dodaje ono zdjęciu estetyczności. Znów tworzymy nową warstwę ( ctrl + J ). Wybieramy kolejno Filtr - rozmycie - rozmycie gaussowskie i wybieramy dowolną wartość ale nie za dużo. Ja zwykle wybieram od ok. 4-7.


Następnie wciskając Alt wciskamy mały aparacik ( " stwórz maskę warstwy") i cały czas trzymając znów wybieramy pędzel. Zmieniamy ewentualnie rozmiar pędzla i malujemy po skórze ( UWAGA, nie po rysach czyli nie po nosie , granicy policzka i podbródka, czy zmarszczkach spowodowanych uśmiechem). Jeśli efekt wydaje nam się sztuczny, 




OPCJONALNIE: możecie przyciemnić lub rozjaśnić włosy czy np. kreskę na oku. Zmieńcie warstwę na "tło" i kliknijcie "ściemnianie/rozjaśnianie". Zmieńcie rozmiar pędzla jeśli to konieczne.

 
Zapisujemy zdjęcie i otwieramy je w programie PhotoScape. Tutaj głównie zajmuję się kolorami. Pełna dowolność, wybierajcie filtry i krzywe w zależności od scenografii i oświetlenia zdjęcia. (Przykładowe krzywe na końcu notki). Ja akurat wybrałam filtr - efekt kliszy - "Provia (niski)"




OPCJONALNIE: Jeśli kolor skóry macie nienaturalnie żółty, pomarańczowy, czerwony itp. Możecie zastosować odbarwienie a następnie pogłębić (effect brush)  tylko wybrane miejsca jak włosy, usta czy makijaż:


I voilà. Oto efekt końcowy:



















Krzywe pobrałam kiedyś od Izy Jaszczyszyn link do nich macie tu : @izuulec @izuulec2


2 komentarze: